Абу Ханифа
Байланыс телефоны:
7 (707) 551 55 05
Электронды пошта:
Нашар
көрушілер нұсқасы
18
декабрь
2023

Білім беру бағдарламасының паспорты










МАЗМҰНЫ


1

Білім беру бағдарламасының паспорты



2

Құзыреттер тізімі 



3

Білім беру бағдарламасының мазмұны



3.1

Модульдердің (пәндердің) мазмұны



3.2

Білім беру бағдарламасының модульдері (пәндері) бөлінісінде игерілген кредиттердің/сағаттардың көлемін көрсететін жиынтық кестесі




3.3

Құзыреттер бойынша пәндер матрицасы








                                                                               
































1 нысан

1. БІЛІМ БЕРУ БАҒДАРЛАМАСЫНЫҢ ПАСПОРТЫ


Мамандық коды және атауы 


02210100 Исламтану

Біліктілік(-тер) коды және атауы


4S02210103 Имам-хатиб

Білім беру бағдарламасының мақсаты 


Ислам мәдениеті мен өркениетін меңгеру, ислам құқығын, ғибадат рәсімдерін және қарым-қатынас үкімдерін ханафи мазһабы негізінде жүзеге асыратын мамандарды даярлау.

Білім беру саласындағы нормативтік-құқықтық қамтылуы 

- «Білім туралы» Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 27 шілдедегі № 319 Заңы;

- Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2018 жылғы 27 қыркүйектегі № 500 бұйрығымен бекітілген техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білімнің мамандықтары мен біліктіліктерінің сыныптауышы;

- Қазақстан Республикасы Білім Министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығымен бекітілген техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттары; 

Кәсіптік стандарт (бар болса) 


«Дін саласындағы қызмет» кәсіптік стандартын бекіту туралы Қазақстан Республикасы Мәдениет және ақпарат министрінің 2023 жылғы 5 қазандағы № 391-НҚ бұйрығы.

WorldSkills  кәсіптік стандарты (бар болса) 


жоқ

Білім беру бағдарламасының айрықша ерекшеліктері 

жоқ


 

2 нысан

2. ҚҰЗЫРЕТТЕР ТІЗІМІ  


Құзыреттің индексі 

Құзыреттің атауы

Қ 1. 

Өз денесін жетілдіруге деген ұмтылысты көрсету, салауатты өмір салтына назар аудару.

Қ 2. 

Заманауи компьютерлік технологияларды, ақпаратты сандық өңдеу әдістерін қолдану.

Қ 3. 

Құқықтық жүйе мен экономика негіздерін меңгеру, сыбайлас жемқорлыққа қарсы жағдайларда азаматтық ұстанымды көрсету.

Қ 4. 

Өзін және қоғамдағы өз орнын сезіну, әлеуметтік, саяси, этникалық, конфессиялық және мәдени айырмашылықтарды толерантты қабылдау.

Қ 5. 

Ислам тарихы, мәдениеті мен өркениетінің әлеуметтік мәні және маңызын меңгеру.

Қ 6. 

Тәжуид ережелерін теориялық тұрғыдан жаттап, Құран сүрелерін оқуда практикалық тұрғыдан пайдалану.

Қ 7.

Араб тіліндегі сөздер мен сөз тіркестерінің қорын қалыптастыру, әдеби және діни мәтіндерді аударуда лингвистикалық дағдыларды қолдану.

Қ 8. 

Ислам құқығының әдістемесін, ғибадат рәсімдерін және қарым-қатынас үкімдерін ханафи мазһабы негізінде меңгеру.

Қ 9. 

Иман негіздерін және Қазақстандағы діни ағымдар мен ұйымдардың принциптері мен мақсаттарын талдап игеру. 

Қ 10. 

Қазақ халқының рухани құндылықтары, салт-дәстүрлері мен ислам дінінің үйлесімділігін зерттеу арқылы қазақ даласындағы ислам мәдениетін меңгеру. 

Қ 11. 

Құран мен хадис ілімдерін меңгеру, қасиетті мәтіндерді талдау және оларды ислам өркениетін түсіндіруде қолдану.



 

3 нысан

3. БІЛІМ БЕРУ БАҒДАРЛАМАСЫНЫҢ МАЗМҰНЫ 


3.1. Модульдердің (пәндердің) мазмұны 

Модульдер (пәндер)


Модульдердің (пәндердің) қысқаша сипаттамасы

Оқыту нәтижелері

Құзыреттің индексі

Базалық модульдер (жалпы гуманитарлық және әлеуметтік-экономикалық пәндер)

1

БМ 1. Дене қасиеттерін дамыту және жетілдіру

Дене шынықтырудың әлеуметтік-биологиялық және психофизиологиялық негіздері; дене шынықтыру және спорттық өзін-өзі жетілдіру негіздері; салауатты өмір салты негіздері.

ОН 1.1. Денсаулықты нығайту және салауатты өмір салты қағидаттарын сақтау.

Қ 1

ОН 1.2. Дене қасиеттері мен психофизиологиялық қабілеттерді жетілдіру.

2

БМ 2. Ақпараттық-коммуникациялық және цифрлық технологияларды қолдану

Ақпаратты жинаудың, өңдеудің, ұсынудың және берудің қазіргі заманғы технологияларының негіздері; ақпараттық технологиялар құралдарын пайдалану негіздері; қазіргі заманғы ақпараттық және компьютерлік технологияларды дамытудың негізгі бағыттары.

ОН 2.1. Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар негіздерін меңгеру.

Қ 2

ОН 2.2. Ақпараттық-анықтамалық және интерактивті веб-порталдардың қызметтерін пайдалану.

3

БМ 3. Экономиканың базалық білімін және кәсіпкерлік негіздерін қолдану

Қазіргі заманғы экономикалық жүйенің жұмыс істеу заңдылықтары мен тетіктері; нарықтық экономика қағидаттары; кәсіпкерлікті дамытудың мақсаттары, факторлары мен шарттары; басқарушылық қызметтің қазіргі заманғы ұйымдық-құқықтық нысандары, тұлғалық қасиеттері, ұйымдастырушылық негіздері.

ОН 3.1. Экономика негіздері және іскерлік қарым-қатынас дағдыларын қалыптастыру. 

Қ 3

ОН 3.2. Қазақстан Республикасында кәсіпкерлік қызметті ұйымдастыру мен жүргізудің ғылыми және заңнамалық негіздерін меңгеру.

ОН 3.3. Тұлғалық және басқарушылық қасиеттерін дамыту.

4

БМ 4. Қоғам мен еңбек ұжымында әлеуметтену және бейімделу үшін әлеуметтік ғылымдар негіздерін қолдану

Әртүрлі мәдениеттерге төзімділік таныту, мәдени, адамгершілік-эткалық аспектілерді талдау, философиясы, дін ойшылардың философиялық көзқарастарын талдау, философиялық ұғымдарды қолдану, дін мен қоғамның өзара әркеттесу формалары мен әдістері, әлеуметтік бағыттарын зерттеу,  психология ұғымы.

ОН 4.1. Төзімді және белсенді жеке ұстанымды қалыптастыратын моральдық-адамгершілік құндылықтар мен нормаларды түсіну.

Қ 4

ОН 4.2. Әлеуметтану және саясаттанудың негізгі ұғымдарын меңгеру.

ОН 4.3. Психология негіздерін игеру.

Кәсіптік модульдер (жалпы кәсіптік және арнайы пәндер)

1

КМ 1. Ислам тарихы, мәдениеті және өркениетімен танысу

Ислам этикасының нормалары мен негізгі мәселелері; қасиетті Құранда аты аталған 25 пайғамбарлар және Мұхаммед (с.а.с.) пайғамбардың ислам дініндегі орны мен рөлі туралы біртұтас түсініктерді және тарихи ақпаратты іздеу, жүйелеу, жан-жақты талдау; әділетті төрт халифаны сипаттау; қазақ жеріне дін исламның келу тарихы.

ОН 1.1. Ислам этикасының мәні мен маңыздылығын меңгеру.

Қ 5 

ОН 1.2. Құран Кәрімдегі пайғамбарлардың өмір тарихын тану.

ОН 1.3. Исламның таралу және даму кезеңдеріне талдау жасау.

ОН 1.4. Мұхаммед (с.а.с.) пайғамбардың өмірбаянымен танысу. 

ОН 1.5. Қазақ даласына ислам дінінің келуі мен дамуын игеру.

ОН 1.6. Әділетті төрт халифаның діни, саяси және мәдени тарихын түсіну.

2

КМ 2. Құран Кәрім және тәжуид ережелерін меңгеру

Фонетикалық ерекшеліктеріне сай әріптерді қосып оқу және жазу; Құран оқу ережелерінің қағидалары; әріптердің сипаттамасы; сүрелерді оқу; арнайы дұғалар мен «Нас»-«Фәжр», «Ғашия»-«Нәбә», «Мүлк», «Ясин», «Фатх», «Рахман», «Уақиға» сүрелері және «Ашыр» аяттары.

ОН 2.1. Араб әріптерін дыбысталу ерекшеліктерін және тәжуид ережелерін меңгеру.

Қ 6

ОН 2.2.  Құран Кәрімді мәнерлеп оқу және жаттау.

ОН 2.3. Сүрелерді тәжуид нормаларына сай жатқа оқу.

3

КМ 3. Араб тілінде сөйлеу және мәтіндерді аудару

Араб тілінің лексикалық және  грамматикалық негізгі түсініктері; араб тілінде жұмыс істеу және оның интеллектуалды, көркем әдеби шығармалары мен мәтіндерді аударуда тілдік дағдыны дұрыс және орнымен қолдану; әр түрлі коммуникативтік жағдайларда сөйлеу әрекеттерінің барлық түрлері (жазу, оқу, тыңдау, сөйлеу).

ОН 3.1. Тілдік түйсікті дамыту және мәтіндерді аударуды жазбаша және ауызша меңгеру.

Қ 7

ОН 3.2. Дербес сөздерді лексика-грамматикалық сипатын айқындау.

ОН 3.3. Грамматикалық, морфологиялық және  реторикалық ережелерді қолдану.

4

КМ 4. Ғибадат, отбасы және қарым-қатынастағы ислам құқықтарын меңгеру

Мұсылмандық шарты; ислам құқығындағы құлшылық үкімдері; ерлі-зайыптылардың өзара міндеттерін және үйлену мен ажырасу мәселелеріне қатысты ұғымдар; қарым-қатынас мәселелерін талдау, ислам құқықтық әдістемесінің қағидаттары мен құрылымдарын тұжырымдау және шариғи  үкімдерді шығару әдіс-тәсілдері; діни мәселерлерге ғалымдар тарапынан берілген пәтуалар.

ОН 4.1. Мұсылмандық алғы шарттарын орындау.

Қ 8

ОН 4.2. Отбасы ғылымхалын меңгеру.

ОН 4.3. Фиқһ әдіснамасымен танысу.

ОН 4.4. Ислам құқығындағы қарым-қатынас мәселелерін тану.

ОН 4.5. Қазақстан мұсылмандары діни басқармасының пәтуаларын игеру.

5

КМ 5. Ислам сенім мәселелерін тұжырымдау

Ислам сенімінің генезисі мен даму кезеңдері; исламдағы сенімдік мазһабтардың шығу тарихы; құдайтану, пайғамбартану және ислам эсхатологиясы; сунниттік сенім мектептерінің негізін қалаған ғалымдардың ғылымдағы орны; ғылыми әдістер және теологиялық тұжырымдар; Қазақстандағы конфессиялардың негізгі принциптері мен мақстаттары.

ОН 5.1. Иман негіздері мен ұстанымын қалыптастыру.

Қ 9

ОН 5.2.  Ислам ақидасының мәтіндерін меңгеру.

ОН 5.3.  Әһлу Сүннет Матуриди сенім жүйесімен танысу.

ОН 5.4. Қазақстандағы діни ұйымдар мен ағымдарды сипаттау.

6

КМ 6. Дін мен дәстүр сабақтастығын насихаттау

Қазақ ойшылдарының дәстүрлі діни танымның қалыптасуына қосқан үлесі; Хәкім Абайдың өсиеттері және қара сөздері; Тасаууф ілімінің пайда болуы мен эволюциясы, орны мен маңыздылығы; ислам дінінің нормалары қазақ салт-дәстүрімен тығыз байланысы; діни шешендік өнердің түрлері; уағыз және құтпа.

ОН 6.1. Қазақ ойшылдарының дін туралы көзқарастарымен танысу. 

Қ 10

ОН 6.2. Ислам мен қазақ салт-дәстүрлерінің сабақтастығын тану.

ОН 6.3. Тасаууф ілімінің құндылықтарын теориялық тұрғыда меңгеру.

ОН 6.4. Шешендік өнер дағдыларын қалыптастыру.

ОН 6.5. Уағыз айтудың нормалары мен әдістемесін игеру. 

7

КМ 7. Діни мәтіндерді меңгеру және діни мәселелерді шешуде қолдану

Хадис және сүннет ұғымы мен оның түрлері; алты хадис жинағы мен авторлары; хадис терминологиясындағы хадис санаттары (сахих, хасан, әлсіз және т.б); хадис мәтіндерін талдаудың әдіс-тәсілдері; Құранның түсу тарихы, сүрелердің түрлері, аяттардың түсу себептері, тәпсірдің негізгі қағидалары, «уахи», «иғжаз» теориясы; тәпсірлеу әдістері; қасиетті Құранның толық мағынасы.

ОН 7.1. Хадис ілімінің терминологиясын меңгеру.

Қ 11

ОН 7.2. Хадис мәтінін оқу және мағыналық талдау.

ОН 7.3. Құран ілімдерінің теориялық принциптерін тану.

ОН 7.4. Құрандағы аяттарды тәпсірлеудің мәні мен маңыздылығын үйрену.






 



 

4 нысан

3.2. Білім беру бағдарламасының модульдері (пәндері) бөлінісінде игерілген кредиттердің/сағаттардың көлемін көрсететін жиынтық кестесі

Модульдің (пәннің) және оқу қызметі түрлерінің атауы 

Уақыт көлемі

Семестр

Қорытынды бақылау нысаны*

Кредиттер

Сағат

1

БМ 1. Дене қасиеттерін дамыту және жетілдіру

8

192

1-6

C

2

БМ 2. Ақпараттық-коммуникациялық және цифрлық технологияларды қолдану

2

48

1-2

C

3

БМ 3. Экономиканың базалық білімін және кәсіпкерлік негіздерін қолдану

3

72

1-2

C

4

БМ 4. Қоғам мен еңбек ұжымында әлеуметтену және бейімделу үшін әлеуметтік ғылымдар негіздерін қолдану

3

72

3-4

C

5

КМ 1. Ислам тарихы, мәдениеті және өркениетімен танысу

11

264

1-4

Е

6

КМ 2. Құран Кәрім және тәжиуд ережелерін меңгеру

29

696

1-6

Е

7

КМ 3. Араб тілінде сөйлеу және діни мәтіндерді аудару

35

840

1-6

Е

8

КМ 4. Ғибадат, отбасы және қарым қатынастағы ислам құқықтарын меңгеру

35

840

1-6

Е

9

КМ 5. Ислам сенім мәселелерін тұжырымдау

15

360

1-6

Е

10

КМ 6. Дін мен дәстүр сабақтастығын насихаттау

12

288

1-6

Е

11

КМ 7. Діни мәтіндерді меңгеру және діни мәселелерді шешуде қолдану

18

432

3-6

Е

12

Аралық аттестаттау

7

168

2,4,6


13

Қорытынды аттестаттау

48

6


14

Өзіндік жұмыс

45

1080

1-6



Оқу жүктемесінің жалпы саны

225

5400



15

Факультативтік сабақтар

15

360



16

Консультациялар

12

288




Жалпы 

252

6048



* Белгілер: С – сынақ (сараланған сынақ); Е – емтихан.


 

5 нысан

3.3. Құзыреттер бойынша пәндер матрицасы 


Пәндер атауы /Құзыреттің атауы

Дене тәрбиесі

Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар

Іскерлік қарым қатынас эткикасы

Экономика және кәсіпкерлік негіздері

Менеджмент негіздері

Мәдениеттану және философия

Әлеуметтану және саясаттану негіздері

Психология негіздері

Ислам әдебі

Құран қиссалары

Ислам тарихы

Сира

Қазақстандағы ислам тарихы 

Әділетті төрт халифа

 Құран әліппесі және тәжуид

Құран

Араб тілі 

Араб тілі морфологиясы 

Араб тілі синтаксисі 

Араб тілі риторикасы 

Ислам ғибадаты

Ғибадат фиқһы

Отбасы фиқһы 

Фиқһ негіздері

Қарым-қатынас фиқһы 

Пәтуалар жинағы

Ислам сенімі

Ақида мәтіндері

Ақида

Қазақстандағы діндер және ағымдар 

Алаштану

Абайтану

Дін мен дәстүр

Сопылық ілімі

Шешендік өнер

Дағуат әдістемесі

Хадис терминологиясы

Хадис мәтіндерін талдау

Құран ілімдеріне кіріспе

Құран тәпсірі

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

Қ 1 

Өз денесін жетілдіруге деген ұмтылысты көрсету, салауатты өмір салтына назар аудару.

+








































Қ 2 

Заманауи компьютерлік технологияларды, ақпаратты сандық өңдеу әдістерін қолдану.


+







































Қ 3

Құқықтық жүйе мен экономика негіздерін меңгеру, сыбайлас жемқорлыққа қарсы жағдайларда азаматтық ұстанымды көрсету.



+

+

+




































Қ 4

Өзін және қоғамдағы өз орнын сезіну, әлеуметтік, саяси, этникалық, конфессиялық және мәдени айырмашылықтарды толерантты қабылдау.






+

+

+

































Қ 5

Ислам тарихы, мәдениеті мен өркениетінің әлеуметтік мәні және маңызын түсіну.









+

+

+

+

+

+



























Қ 6

Тәжуид ережелерін теориялық тұрғыдан жаттап, Құран сүрелерін оқуда практикалық тұрғыдан пайдалану.















+

+

























Қ 7

Араб тіліндегі сөздер мен сөз тіркестерінің қорын қалыптастыру, әдеби және діни мәтіндерді аударуда лингвистикалық дағдыларды қолдану.

















+

+

+

+





















Қ 8

Ислам құқығының әдістемесін, ғибадат рәсімдерін және қарым-қатынас үкімдерін ханафи мазһабы негізінде меңгеру.





















+

+

+

+

+

+















Қ 9

Иман негіздерін және Қазақстандағы діни ағымдар мен ұйымдардың принциптері мен мақсаттарын талдап түсіндіру. 



























+

+

+

+











Қ 10

Қазақ халқының рухани құндылықтары, салт-дәстүрлері мен ислам дінінің үйлесімділігін зерттеу арқылы қазақ даласындағы ислам мәдениетін ашықтау. 































+

+

+

+

+

+





Қ 11

Құран мен хадис ілімдерін меңгеру, қасиетті мәтіндерді талдау және оларды ислам өркениетін түсіндіруде қолдану.





































+

+

+

+


Пікір қалдыру
Суреттегі кодты енгізіңіз:* Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив